Derde kwartaal Recip-e 2019


De onderstaande contactinformatie is ongewijzigd 1. Fasering van ontwikkelingen In de maand september vroegen de softwarehuizen uitstel voor hun ontwikkelingen in het kader van Recip-e aan het RIZIV. Er werd beslist om de veranderingen gefaseerd te implementeren. Concreet betekent dit dat de softwarehuizen van de apotheekpakketten hun uitrol zullen starten vanaf 1 maart tot en … Continue reading Derde kwartaal Recip-e 2019

Tweede kwartaal Recip-e 2019


Dit kwartaal stond volledig in het teken van de voorbereiding van de dematerialisering. De onderstaande contactinformatie blijft dezelfde. 1. Studie – Sven Van Laere Sven  (Master in de informatica en momenteel bezig met een  doctoraat in de medische wetenschappen).  doet onderzoek naar de kwaliteit van de Recip-e dienst en het elektronisch voorschrift. De afgelopen 3 … Continue reading Tweede kwartaal Recip-e 2019

Activiteitenrapport 1e kwartaal 2019


Het eerste kwartaal stond in functie van de continuïteit van de Recip-e dienst en de evaluatie van de werking van Recip-e. De onderstaande contactinformatie blijft dezelfde. Studie Sven Van Laere (hij studeerde informatica  aan de VUB en vervolgde zijn opleiding met een  doctoraat in de medische wetenschappen) Zoals reeds vermeld is Sven volop bezig met … Continue reading Activiteitenrapport 1e kwartaal 2019

Sven Van Laere (VUB) over de perceptie van Recip-e … en veel meer


Op verzoek van professor Marc Nyssen die vanaf het begin aan het roer staat van Recip-e en professor Ronald Buyl, kreeg Sven Van Laere de opdracht twee studies uit te voeren, één op nationaal niveau over de perceptie van apothekers en één over de kwaliteit van elektronisch voorschrijven in samenwerking met KLAV, het Koninklijk Limburgs … Continue reading Sven Van Laere (VUB) over de perceptie van Recip-e … en veel meer

Mevrouw de Minister


Brussel 04.09.2018 Geachte Mevrouw de Minister, In de week van 5 augustus werden de gebruikers van de eHealth-basisdiensten belemmerd in hun dagelijkse praktijk door verschillende onderbrekingen in de beschikbaarheid op drie verschillende dagen gedurende meerdere uren. Nauwelijks een week later was er opnieuw een incident met de authenticatie bij het opstarten van een eHealth-sessie met … Continue reading Mevrouw de Minister

Eerste kwartaal 2018


Eerste kwartaal Recip-e 2018 Dit eerste kwartaal stond in functie van de hervorming van de communicatie en de helpdeskwerking. Concreet spreken we nu over drie stromen: Algemene informatie met als primair doel de nodige informatie te verschaffen aan de patient. Informatie voor zorgverstrekkers om de praktische vragen rond gebruik en hoe omgaan met gebruiksproblemen het hoofd … Continue reading Eerste kwartaal 2018

News maart 2018


Een nieuwe start Begin dit jaar gingen we van start met een ambitieus actieplan, opgebouwd rond drie prioriteiten: communicatie, helpdesk en rapportering. Voor het luik ‘communicatie’ doen we een beroep op communicatie-expert Benoît Devuyst. Hij versterkt ons team en leidt alle aspecten van onze communicatie in goede banen. Hij nam onze website reeds onder handen en … Continue reading News maart 2018