Vanuit Recip-e trachten we alles in het werk te stellen om ervoor te zorgen dat de gebruikers maximaal begeleid worden in het gebruik en dat de eindgebruikers systemen (dus hier in de apotheken), geen nutteloze acties verwekken, ter overlast niet alleen van de beschikbare bandbreedte en servers maar ook ten opzichte van de apotheken.

Analyses, door Recip-e wekelijks gemaakt sedert begin 2018, tonen aan dat alle softwarepakketten hiervoor in aanmerking komen en dat de vele reeds gemaakte meldingen, geen afdoende effect hebben. Zelfs na de briefing van 12 juni was er tot nogtoe dus nog te weinig verbetering te merken.

Aangezien er in 2019 zal gewerkt kunnen worden met enkel elektronische voorschriften (dematerialisering), is het van het grootste belang dat alles correct verloopt, dat de eindgebruikers beseffen « wat ze doen » en dat hen de middelen wordt gegeven om zorgvuldig en comfortabel te werken, ook zonder papier.

Ondertussen heeft Recip-e dan ook maatregelen getroffen om de gebruikers beter in informeren wanneer technische fouten optreden en is er een concreet technisch uitrol plan opgesteld aangaande de bijkomend functies die de apotheker en de patiënt zullen toelaten in 2019 ook zonder aanwezigheid van papieren drager te werken.

Daarom willen wij u graag uitnodiging op dinsdag 9 oktober van 14u tot 16u voor een briefing met mogelijkheid tot individuele vraagstellingen en begeleiding. Van elke software vendor, de softwareverantwoordelijke, liefst vergezeld van de hoofdontwikkelaar. Teleconferencing kan eventueel op aanvraag voorzien worden.

Locatie: APB, Archimedesstraat, 1000 Brussel

 

.

 

Next meetings:
  • 11 oktober – Technical Steering Comittee
  • 15 november – Technical Steering Comittee
  • 13 december – Technical Steering Comittee