Logo Recip-e

FAQ

Dematerialisatie, Reservatie

Hoe kan ik geneesmiddelen reserveren bij een apotheek?

Je hebt de mogelijkheid om digitaal producten te reserveren bij een bepaalde apotheek via de patiëntenplatformen/apps. Ook telefonisch blijft het mogelijk geneesmiddelen te reserveren.
Wanneer je geneesmiddelen reserveert via de patiëntenplatformen/apps, krijgt alleen de apotheek waarvoor je kiest (via reservatie) deze reservaties te zien.
Als je gereserveerd hebt en je kan toch niet naar die apotheek gaan, dan annuleer je best de reservatie. Het is dan ook mogelijk om het product af te halen in een andere apotheek (al dan niet met een nieuwe reservatie). Alleen als je geannuleerd hebt, kan je naar een andere apotheek met jouw eID.
Alternatief kan je een geprinte of digitale versie van het bewijs van elektronisch voorschrift voorleggen. In dat geval zal de apotheker immers de barcode scannen, en wordt de beperkte toegang opgeheven.

Je kan via de patiëntenplatformen/apps ook je contactgegevens meesturen met je reservatie. De apotheker kan dan ook aan jou communiceren wanneer de reservatie klaarligt.

Als er tegelijk een reservatie-vlag en een privacy-vlag (of VISI-vlag) van toepassing is op een elektronisch voorschrift, dan worden de regels van de reservatie gevolgd (voor die apotheek).